Pošalji prijatelju

Biz

04. 10. 2013

Solidarni porez je marketing

Beograd - Uvođenje takozvanog solidarnog poreza na plate u javnom sektoru veće od 100.000 dinara je čist politički marketing, jer bi efekat za budžet bio minoran, gotovo nikakav, rekao je za Danas Mlađan Dinkić, lider Ujedinjenih regiona Srbije i donedavni ministar privrede i ekonomije.

Spreman sam da se odreknem dela svoje plate ako će to pomoći našoj državi i građanima i ukoliko bi to bio deo mnogo ozbiljnijeg i šireg programa za smanjenje budžetskog deficita, rekao je Dinkić.

On, međutim, ističe da se najava premijera Ivice Dačića svodi na čistu demagogiju, jer ne donosi gotovo nikakve uštede.

Dinkić je rekao i da ne veruje da će postojati saglasnost u vladajućoj koaliciji oko paketa ekonomskih mera, jer SNS ima potpuno drugačije viđenje razvoja Srbije od koalicije SPS-PUPS-JS, zbog čega će tu "uskoro doći do razlaza".

Gostujući u Dnevniku RTS, Dinkić je istakao da izbori neće biti potrebni ukoliko Vlada može da poboljša standard građana, ubrza investijcije i ukine birokratiju, kako bi zemlja išla brže napred.

Ako to nije moguće da se učini sa ovakvom koalicijom, bolje je da se ide na izbore i da se napravi manja vlada koja će biti efikasnija, rekao je Dinkić.

Govoreći o ekonomskim merama koje se najavljuju, poput smanjivanja poreza na zarade, Dinkić je rekao da smatra da je to nemoguće sprovesti u današnjim okolnostima, jer bi to napravilo rupu u budžetu od 200 milijardi dinara.

I ja bih voleo da se smanji porez i doprinos na plate, ali kada sam izračunao i video koliko bismo morali da povećamo druge poreze, porez na movinu ili PDV, shvatio sam da je to lepa, ali neostavariva ideja, rekao je Dinkić.

Velima šansa za našu privredu, smtra Dinkić, je ulaganje kompanije Mubadala.

Za razvoj informacionih tehnologija i telekomunikacija dolazak Mubadale značiti isto što je i Fijat značio za početak razvoja moderne automobilske industrije u Srbiji, rekao je Dinkić.

 

Novinar Ivica Strnčević, foto pressonline.rs

Nema komentara.