Region
04. 07. 2014
Beograd na vodi-divlja gradnja
Beograd - Naravno da je dobro da se ulaže u Srbiju i Beograd, ali to mora biti po zakonu, izjavio je danas predsednik Nove stranke Zoran Živković, koji smatra da je projekat "Beograd na vodi" najveća divlja gradnja u istoriji Srbije i Beograda u organizaciji države.
Pošto je pogledao master plan "Beograda na vodi" u zgradi Beogradske zadruge, Živković je novinarima rekao da se ne poštuje nijedan urbanistički plan i dokument.
Ne zna se koliko to košta. Rečeno je 200 miliona evra da bi se uredio teren, a kad kažu 200, računajte 300. Odakle taj novac, upitao je Živković.
Gde će se preseliti železnička i autobuska stanica, jer sada niko ne pominje Prokop. Napraviti novu železničku stanicu za šest ili 12 meseci, to ni Mrkonjić nije mogao, pa neće moći ni Aleksandar Vučić, ocenio je Živković.
On smatra da se po planu ne vidi ni gde će biti parking mesta za najavljenih 1,8 miliona kvadrata poslovnog i stambenog prostora.
Po aktuelnim beogradskim propisima, za to je potrebno obezbediti 30.000 parking mesta. Gde? Verovatno u Lazarevcu, ukazao je Živković.
Naravno da je dobro da se ulaže u Srbiju i Beograd i Nova stranka to pozdravlja, ali ono mora biti po zakonu, istakao je Živković.
Po našem saznanju, rekao je Živković, u pripremi je leks specijalis koji bi trebalo da sve to uredi i da za "Beograd na vodi" ne važi nijedan zakon koji važi za građane, "osim za nekoga ko je navodni prijatelj Aleksandra Vučića".
Mi tražimo, kao Nova stranka, da se Beograđanima pokažu jasni dokumenti, ekonomska analiza, urbanistički i građevinski planovi i da se otvori javna rasprava, rekao je Živković.
Njegova je njegova procena da će država i Beograd ući u velike obaveze, kao partner u tom poslu.
Počeće radovi, ali nećemo imati pare da završimo svoj deo posla i onda će investitor da tuži državu i uzme velike penale, predvideo je Živković.
Predsednik stranačkog odbora za urbanizam Marin Krešić rekao je da su Beograd uvek gradili stručnjaci, da je i Tito pitao urbaniste kada se gradio Novi Beograd, a da sada prvi put "grad grade amateri".
Plan nije uklopljen u matricu beogradskih ulica, gradnja je van evropske tradicije, a ni po jednom važećem zakonu nije moguće deo grada proglasiti područjem posebne namene, objasnio je Krešić.
Vlasti iskazuju moć najavama da će preko leta, na silu, da izmene generalni urbanistički plan, rekao je Krešić i upozorio da se projektom "Beograd na vodi" planiraju intervencije na toku jake plovne reke.
Videli smo pre samo neku nedelju šta sve može da se dogodi, rekao je Krešić, misleći na majske poplave.
Teren je ravan i vidi se da je primenjen neki projekat za pustinjske uslove. Ispod mostova koji su predviđeni nijedan brod ne može proći. Sve zajedno, to nije vredno pomena i ja bih na konkursu vratio kao neuspešan rad, rekao je Krešić.
Odbornica u Skupštini Beograda Aleksandra Hristić istakla je da bi građani Obrenovca, Dorćola, Lazarevca i Kaluđerice, opština koje nemaju kanalizaciju, trebalo da znaju da će oni platiti pripremne radove za izgradnju "Beograda na vodi".
Nema komentara.