Region
Beograd 10. 09. 2015
Građanima ostala apstinencija
Beograd - Kao što su devedesetih naše televizije bile bez odbrane pred političkom najezdom tadašnje autoritarne vlasti, tako su sada bez odbrane pred komercijalnom najezdom rijaliti programa, ocenila je profesorka Fakulteta političkih nauka Snježana Milivojević.
Milivojević je za Produkcijsku grupu TV Mreža ocenila da je poplava rijalitija u Srbiji u izvesnom smislu specifična u odnosu na druge zemlje, jer su takve emisije potpuno preplavile programe.
"Televizije se izgube kao u magli kada počne sezona rijalitija i one više nemaju programsku šemu", ukazala je Milivojević, koja smatra da nije u redu da se građanima prepusti da se jedino apstinencijom suprotstave nečemu što im se nudi u javnom prostoru.
Ona je navela i da bi se u drugim zemljama radilo isto kada bi to bilo omogućeno, kao i da u Srbiji postoji potpuno odustvo brige za medijsko polje koje je neregulisano.
"Dok smo se mi kao društvo bavili proterivanjem države iz medija i privatizacijom, ovde su narasli medijski vlasnici koji svoje televizije vode kao biznis apsolutno neregulisan od naših regulatornih tela, ili čak bez ikakvih pokušaja da se tu nekakva pravila uvedu", ukazala je Milivojević.
Milivojević smatra da o moći koju rijaliti programi imaju u Srbiji govori i činjenica da se reklama za Velikog brata pojavila na naslovnim stranama štampanih medija. "Bez obzira što su razni urednici pokušavali da kažu da su komercijalni i profesionalni deo medija odvojeni, nema toga što će na naslovnoj strani biti dovoljno snažno da potisne činjenicu da je Veliki brat došao na stranicu novina", ocenila je Milivojević.
Ona je istakla da rijaliti programi snagom svoje komercijalne moći utiču na sadržaj medija.
Završena je jedna era. Mediji koji su obeležili devedesete, u koje je većina politički angažovanog dela društva investirala svoje napore da se bori za slobodu štampe i kvalitetniji javni život su otišli u penziju, smatra Milivojević.
Ona je navela i da gubitak simbola nezavisnog novinarstva, ili medija koji su se borili za slobodu štampe devedesetih, doživljava kao činjenicu da će mediji od sada biti samo komercijalna moćna industrija, što oni velikim delom jesu.
Ona je, međutim, navela da će građani informativne sadržaje i ono što ih zanima morati da traže negde drugde.
Nema komentara.