Srbija
25. 08. 2011
Država se povlači iz medija
Beograd - Država neće biti vlasnik medija, a Medijska strategija treba da razradi način vlasničke transformacije i rokove u kojima će biti sprovedena, izjavila je za Novi magazin predsednica skupštinskog Odbora za kulturu i informisanje i potpredsednica Demokratske stranke (DS) Jelena Trivan.
"Država neće biti vlasnik medija i tu postoji strateško opredeljenje", rekla je Trivan, koja učestvuje u radu Vladine radne grupe za izradu konačnog teksta Medijske strategije.
"U skladu sa standardima demokratskih društava moramo da idemo ka tome da država izlazi iz vlasništva i da ni na direktan, ni na indirektan način ne učestvuje u kreiranju ili rukovođenju medijima", precizirala je Trivan.
Nacrt strategije koji je uradila grupa eksperata prošao je dvomesečnu javnu raspravu, a zadatak vladine radne grupe je da sve sugestije iz debate i primedbe Evropske komisije inkorporira i da se pripremi završni tekst za Vladu.
"Moja su predviđanja da će do 15. septembra Srbija dobiti medijsku strategiju", navela je Trivan.
Demokratska stranka se, prema njenim rečima, uvek zalagala za privatizaciju medija, uz izuzimanje medija nacionalnih manjina zbog specifičnosti i zaštite tih grupa.
"Lokalni mediji ne treba više da kontrolišu lokalne vlasti, kao ni što generalno mediji ne treba da budu ni na koji način u rukama države koja bi kroz njihovo finansiranje mogla da utiče na njih", istakla je Trivan.
Upitana šta će se dogoditi sa agencijom Tanjug I Međunarodnim radijom Srbija koji su državnom vlasništvu, ona je ocenila da bi prihvatanje koncepta izlaska države iz vlasništva u medijima podrazumevalo njihovu vlasničku transformaciju.
"Radna grupa i država će odlučiti koja vrsta transformacije će biti u pitanju, ali svakako u ovom statusu ne mogu da ostanu", dodala je ona.
Pored izlaska države iz vlasništva u medijima, drugo strateško opredeljenje je privatizacija medija, a treće borba protiv nedozvoljene koncentracije i za transparentnost medijskog vlasništva, rekla je Trivan predstavljajući novine Stratergije.
Nema komentara.