Studenti javljaju
16. 10. 2013
Kako SBB obmanjuje korisnike
Beograd - Kablovska mreža SBB prodata je Kompaniju Kolberg Kravis Roberts po ceni koja nije objavljena. Za prodavca, vlasnika SBB to je, verovatno, profitabilan potez, ali je pitanje šta kupca očekuje u državi u kojoj ova oblast nije uređena, što je za građane nevažno, u odnosu na način kako SBB kablovska mreža funkcioniše, a što, opet građani plaćaju papreno. I pri tom su izloženi krajnjem bezobrazluku i bahatosti.
Evo kako se preporučuje i kako funkcioniše "Serbia Broadband - Srpske kablovske mreže" d.o.o., Bulevar Zorana Đinđića 8a, 11000 Beograd, po osnovnoj ceni, kako to definiše SBB - “mesečnog održavanja kablovske televizije u Beogradu”, od 1.036 dinara mesečno. Da ovo ne budu prazne reči, šaljem vam nekoliko fotografija, kao ilustraciju onoga o čemu pišem.
SBB razvodi kablove od zgrade do zgrade, vazdušnom linijom! To nije dozvoljeno! Prostor između zgrada ispresecan je kablovima koji se, često, pri jačem vetru kidaju, što ne prouzrokuje samo prekid TV programa. To znači i opasnost ukoliko se ti kablovi spoje sa strujnim kablovima. To znači i maltretiranje stanara u zgradama u kojima radnici SBB intervenišu, ali redovno pričinjavajući materijalnu štetu.
Za prenošenje kablovskog signala u zgradi SBB koristi kabl za zajedničku TV antenu, često, bez znanja i saglasnosti stanara!
Ovaj ugrađeni kabl je svojina stanara, pa SBB bez njihove saglasnosti, i bez ikakvog materijalog ulaganja u infrastrukturu zgrade - bez postavljanja svojih kablova, bahato profitira. Nije teško izračunati da samo sa naplatom osnovnih troškova od 1.036 dinara mesečno po stanu, samo, na primer, u jednoj manjoj zgradi od 17 stanova , SBB zarađuje 17.612 dinara, odnosno oko 155 evra. Pa puta broj zgrada... I tako svakog meseca, a da je uložila ukupno: oko 30 metara kabla do zgrade, montirala razvodni orman, a korisnike “snabdeva” programima koje besplatno skida sa satelita. One programe koje mora da plati, upakovala je u specijalozovane i znatno skuplje pakete. Posebno je pitanje što SBB ( a i druge kablovske mreže) za tih 1.036 dinara mesečno građanima “prodaju i programe Radio televizije Srbije za koju mnogi već plaćaju pretplatu , i te programe mogu da "uhvate" sopstvenim, individualnim antenama, ili zajedničkom TV antenom, pa proizilazi da ljudi dva puta plaćaju jednu istu uslugu.
Prikopčavanje SBB na kabl za zajedničku TV antenu u zgradi dovodi do slabljenja signala video nadzora koji je u zgradama sproveden tim kablom. Naravno, bahata kablovska SBB mreža se na to ne osvrće.
Često, takođe bez saglasnosti, pa i znanja (!) stanara jedna zgrada u kraju postaje “kablovski sabirni centar”: SBB kablove dovlači (vazdušnim putem) do te zgrade, pa potom odatle u susedne kuće (naravno, opet vazdušnim putem), tek sazidane ili one koje do tada nisu imale ovu kablovsku mrežu. To, praktično znači, da su u slučaju bilo kakve intervencije u tim susednim zgradama, stanari zgrade koja je “sabirni centar” izloženi maltretiranju radnika SBB. Jer, ovi moraju da uđu do tabli u delovima zgrade koji je često pod ključem, zato što pristup imaju samo stanari.
SBB pravi šteti u na ulicama gde posle “intervencija” njenih radnika, napušteni kablovi ostaju da “krase” krošnje drveća i bandere, ali i u zgradama, gde bahati radnici SBB posle “intervencija” ostavljaju zasobom lom: porazbijane pločice, otvorene kutije u hodnicima u kojima su kablovi, zamazane i upropašćene zidove, uništenu zajedničku imovinu u zgradi... Suvišno je pominjati često uznemiravanje ljudi u nevreme preko interfona. I koliko drsko radnici SBB prave štetu, toliko bezobrazno administracija SBB podbija i pomisao da tu štetu popravi ili plati.
Sve ovo se, po mojoj poceni, može nazvati, “poslovanjem” uz pomoć štapa i kanapa, ali vrlo isplativim, jer uz prećutnu blagoslov državnih organa, SBB razvila ovakav posao i papreno ga naplaćuje. Sve je, uz to, garnirano velikom i tehničkom i finansijskom obmanom građana korisnika.
3komentari na temu "Kako SBB obmanjuje korisnike"
Istina je
Istina je sve kako ste napisali. Živim na Vračaru i u mojoj zgradi je SBB. Neposlovni, bahati, kad pogledate sa trotoara , prostor između kuća ispresecan je njihovim kablovima, majstori SBB kad dođu neštio da urade, naprave duplo veću štetu, iza sebe ostavljaju lom, službenici - kad im se obratitet telefonom - izuzetno neljubazni i drski. I ja mislim da država nije regulisala ovu oblast pa se tako i ovaj vlasnik SBB što je prodao firmnu, obogatio za desetak godina prodajući nam besplatne kablovske programe i minimumom ulaganja koristeći zajedničke instalacije u zgradama, vlasništvo stanara. A to takozvano održavanje je, zapravo, globa. Jer održavanja nema. Inspekcija ne reaguje...Živimo u neuređenoj zemlji, raju za hohštaplere.
Mile
U lokalu još gore
U Kovinu" AV com"d.o.o ponaša se još i gore od ,napred,iznetih činjenica.Toliko su sebi dali za pravo da primedbe na njihov rad( u pisanoj formi ) ne žele da uvaže i preporučenu pošiljku ne žele da prime i vračaju je.Zbog takvog ponašanja upoznato je resorno ministarstvo i za koji dan se očekuje nihova reakcija i dolazak inspekcije.U suprotnom, stanari zgrade "Lepa Brena" pozvaće ekipu RTS i sve to dokumentuju.
Call centar
Pa kakav Vam je ovo call centar, da li ima bre neko gori od Vas, pa ja nisam potpisao ugovor da bi se druzio s Vama, smučili ste mi se, tako ću Vam u ponedeljak napuniti Vašu kantu za smeće i sa Ciskom i D3 modemom i kablovima i ugovorom za 300 000 kanala i "bezbroj reklama" koji sam potpisao pa se j....te i nosite tri p....e m.....
Kad god mi treba hitno internet, naravno ne radi, niko se bre ne javlja kad je potrebno po 10 minuta na cekanju, pa po deset puta zovem alo bre, sto varate ovaj narod kad ne mozete da ispostujete obećano?! Pih