Studenti javljaju
21. 12. 2011
Autobuska stajališta
Beograd - Veliki broj vozača u Beogradu svakoga dana gubi dosta vremena čekajući iza vozila gradskog prevoznika na autobuskim stajalištima. Postoji dosta stanica koje su napravljene kao ispusti van kolovoza i koje omogućavaju prolazak ostalih vozila ali mnogo je više stanica koja nisu regulisana na ovaj način i zbog čega vozači pre svega gube dragoceno vreme ali ne treba zanemariti ni nervozu koja se stvara.
Jedno od svakako karakterističnih autobuslih stajališta koja ilustruju ovu temu je prvo stajalište kada se iz Crnotravske uđe u Borsku ulicu na Banjici. Nepostojanje ispusta za stajalište dovodi do stvaranja kolone a tako i zakrčenja navedene ulice. Borska ulica je jedna od četiri pravca koji vode prema Vidikovcu, Rakovici i ostalim naseljima i da je samim ti veoma opterećena u saobraćajnom špicu.
Izgradnja ispusta na ovom i sledećem autobuskom stajalištu, sigurno bi doprinela povećanju protoka saobraćaja ne samo u ovoj ulici već na celom potezu od Vojvode Stepe preko Trošarine.
Drugi karakterističan primer je ulica Petrijarha Joanikija na Vidikovcu gde takođe dolazi do zastoja u saobraćaju usled nepostojanja ispusta ali i zbog velike frekvencije pešaka što je još jedan od razloga za izgradnju ispusta jer bi se time pešaci odvojili od ulice i usmerili na prelazak ulice preko pešačkog prelaza.
Sledeći primer je ulica Blagoja Parovića u kojoj ne postoje uslovi za izgradnju ispusta osim kod Fakulteta fizičke kulture ali bi izgradnja ispusta sa obe strane na ovom mestu sigurno doprinela povećanju protoka saobraćaja.
Čak bi i izgradnja ispusta na mestima na kojima to na prvi pogled nije potrebno doprinela bržem odvijanju saobraćaja a pre svega bezbednosti učesnika u saobraćaju. Iako, recimo, Bulevar Jurija Gagarina ima tri trake, često dolazi do opasnih situacija jer se vozači prestrojavaju iz desne u srednju traku kada ispred sebe vide autobus koji se zaustavlja na stajalištu. Opasnost se povećava zbog većih brzina na ovom bulevaru.
I sami ispusti imaju jednu važnu manu ali koje se ipak može vrlo lako preduprediti striktnim poštovanjem saobraćajnih propisa: veliki je broj vozača koji ne uvažavaju pravo prvenstva autobusa prilikom uključivanja sa izdvojenih stanica ali se mora napomenuti da je i veliki broj vozača autobusa koji na tom prvenstvu insistiraju čak i onda kada je i njima očigledno da se vozač koji dolazi iza njih ne može bezbedno zaustaviti i omogućiti autobusu da se uključi u saobraćaj.
Sigurno je nemoguće izgraditi ispuste na svim stajalištima u gradu ali na nekima je to moralo odavno biti urađeno pre svih ostalih. Na žalost, projektanti čak i novih ulica kao što je Mirijevski Bulevar zaboravljaju koliko ispusti mogu biti važni za sve učesnike u saobraćaju tako da i ova nova saobraćajnica nema ispuste za stajališta autobusa.
Nema komentara.