Studenti javljaju
20. 02. 2012
Enterijer kao otvoren prostor!
Beograd - U grčevitom nastojanju napune opštinske budžete neki beogradski komunalni inspektori određuju vlasnicima lokala, pod pretnjom podnošenja prijave i kažnjavanja, čak i kako da uređuju enterijer poslovnog prostora u kojem rade! Bilo da su vlasnici ili je prostor iznajmljen.
Pozivajući se na odredbe Odluke o oglašavanju na teritoriji grada Beograda komunalci i enterijere lokala proglašavaju otvorenim prostorom i javnom površinom!
Protiv privatnika koji se ne slažu s ovim nelogičnim pa i bahatim, tumačenjem, podnose prijave i prete kaznama.
Neprijatnosti mogu da budu izbegnute, ukoliko vlasnik ili zakupac lokala, prema instrukciji komunalnog inspektora, pribavi tehnički projekat svetleće reklame, od ovlašćenog stručnjaka, koga mu, naravno, inspektor preporuči, i za koji će platiti oko 250 evra. Ako to učini, može da postavi reklamu za koju će godišnje opštini plaćati taksu veću od 20.000 dinara.
Alternativa je da skine reklamu.
Komunalni inspektori ne dozvoljavaju svetleću reklamu u radnji, na zidu ili nekom drugom mestu. S unutrašnje strane izloga, na primer.
Gradska odluka o oglašavanju na teritoriji Beograda, propisuje uslove i načine postavljanja objekata i sredstava za oglašavanje na otvorenom prostoru. Tako otvoreni prostor definiše kao „javnu površinu i drugu površinu sa koje se mogu upućivati vizuelne oglasne poruke“. Prema tumačenju inspektora koje u poslednje vreme intenzivno nameću privatnicima u glavnom gradu, otvoren prostor i javna površina je i unutrašnjost prodavnice, ugostiteljskog objekta ili lokala bilo koje druge namene!
Ako je površina ispred radnje - fasada, na primer, zaista javna, oni u istu kategoriju stavljaju i unutrašnjost poslovnog prostora, pokrivajući to onim „druga površina“ iz gradske odluke.
Ukoliko neko ima svetleću reklamu na fasadi i želi da je zadrži, on mora da ima tehnički projekat i da mesečno plaća taksu za nju. Jer, reklama je na otvorenom prostoru i javnoj površini. Ali, ako je svetleća reklama postavljena u radnji, iza izloga, više ili manje vidljiva spolja, komunalni inspektori i to tretiraju reklamom na otvorenom i na javnoj površini!
Jasno je da nadležni organi ne mogu da naređuju nekome - kad je reč o reklamama (jer o tome ne postoje propisi kao o nekim drugim elementima, sanitarnom čvoru, recimo) - kako će urediti unutrašnjost poslovnog prostora u kojem radi. Komunalni inspektori, ipak to čine. Nalog je: popuniti budžet, na svaki način i po svaku cenu.
Nema komentara.