Pošalji prijatelju

Studenti javljaju

15. 03. 2012

Odnosi sa potrošačima

Beograd - Novi pristupi u odnosima sa potrošačima koji se menjaju, kao i same ambalaže proizvoda, gledaju da se približe ne samo zahtevima i željama potrošača već i da idu u korak sa budučnošću koja će zahtevati što direktniji kontakt ( direktni marketing) sa kupcima.

Primenom raznih strategija kompanija tj. kompanije koje će imati jasne dugoročne misije, vizije i ciljeve, su postale presudan faktor u kreiranju poslovnog okruženja.

U Srbiji se kompanije trude da korišćenjem bencmarking strategije budu u ravni sa svim uspešnim kompanijama u svetu a istovremeno ne dozvole ulaskom stranih kompanija njihovu dominaciju na našem tržištu. Njihov trud može se primetiti ali očigledno još nije dovoljan da parira velikim kompanijama bez obzira na isti kvalitet ili bolji kvalitet proizvoda.

Kao prikaz govore i istraživanja Global Competitiveness Raport 2006, Srbija rangirana na 86. poziciju (iza Makedonije, Armenije, Namibije...) od ukupno 116 zemalja u svetu koja ima adekvatno poslovno okruženje i kvalitetne poslovne strategije.

Naši džepovi, prilikom ulaska u prodavnice, koje sve više pritiskamo u nadi da nećemo dozvoliti njihovo pražnjenje upravo govore da u trci koje kompanije vode više nije dominantna cena koja bi trebala da bude i glavni faktor približavanja kupcima već način plasiranja proizvoda.

U potrazi za što jevtinijim proizvodima nalazimo pristupačne ambalaže ali ne i gramaže koje su delovale srazmerno pokazanim cenama. Na uštrb amablaže gramaže odlaze u minuse, ono što je nekada bilo 500g sada je 350-400g, a da to mnogi ni ne primećuju.

Sve što je lepo kratko traje pa tako i sadržaji u lepim ambalažama, ali bitno je da je lepo kada je u rafovima maloprodaje.

Alex

2komentari na temu "Odnosi sa potrošačima "

Falco [neregisrovani] pošalji odgovor 16. 03. 2012, 07:48:25

Balkanska poslovna politika

Bitne stvari kao što je recimo datum proizvodnje, proizvođaći štampaju na mestima gde je već odštampan neki tekst tako da se datum jedva nazire. Sve je više npr. čokolada od 90 grama itd. Proizvodi kojima za nekoliko dana istiće rok trajanja, se masovno dele na akcijama.

Olivera [neregisrovani] pošalji odgovor 17. 03. 2012, 06:35:05

Žmurimo

Zatvaramo oči svaki dan pred mnogim stvarima za koje smatraju da nevidimo. Imamo i čokolade od 250g a bile su 300g.Jednom samo što se nisam obrukala kada sam nosila na poklon i govorila detetu da je od 300g.