Studenti javljaju
14. 05. 2012
Izložba slika u Kovinu
Kovin - Na izložbi u Galeriji Centra za kulturu u Kovinu slika “Biciklista”, autora Momčila Macanovića, predstavnika Crne Gore, proglašena za najbolju. Drugu nagradu je osvojio Naod Zorić (Crna Gora), a treće mesto ravnopravno dele Ljubomir Popadić (Crna Gora) i Željko Tonšić (Srbija).
Po završetku izložbe druženje slikara i posetilaca uz muziku, piće i hranu nastavljeno je u Bavaništu u kući Radiše Brkovića, organizatora izložbe, vlasnika i osnivača Internet galerije “ArtSrbija”.
Pobednika Druge međunarodne izložbe izabrali sami slikari, učesnici izložbe, tajnim glasanjem dodeljivanjem poena za tri najbolje slike po njihovom izboru. Prva nagrada za najbolju sliku izložbe, koja je u isto vreme i otkupna, iznosi 2.000 evra.
Radove je izložilo 63 autora iz 11 zemalja: Turske, Rumunije, Grčke, Italije, Irana, Portugalije, Hrvatske, Makedonije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Srbije.
Posle proglašenja pobednika, gde su prva tri mesta ubedljivo zauzeli Crnogorci, a bilo ih je ukupno 12 od 63 učesnika na izložbi, neko iz publike je glasno negodovao rečima: "Opet radi crnogorska veza, setimo se Pesme Evrovizije"!
Čini se da su učesnici iz Crne Gore dali glasove samo svojima. Ono što su dobili od drugih im je bio samo plus. Ostali slkari su razbili glasove ne vodeći računa o nacionalnoj pripadnosti.
“Izložba se iz Kovina, posle 12 maja, seli se u Beograd, u galeriju ‘Progres’, gde učestvuje u Devetim ‘Noćima muzeja’. Slike, zatim, putuju u Paraćin, Tuzlu, Kumanovo, Rešice i Temišvar u Rumuniji, Herceg Novi, Podgoricu, Pljevlja, da bi balkansku turneju završile 14. decembra u Leskovcu. Glasanje za drugu nagradu završava se 30. Decembra. Do tog vremena likovna publika ima mogućnost da pobednika izabere slanjem SMS poruka na jedinstveni broj za sve mobilne mreže u Srbiji”, kaže Radiša Brković.
Na otvaranju izložbe Dragan Jovanović Danilov je naglasio: “Živimo u vremenu neviđenog narastanja inflatornih i degenerativnih procesa u likovnoj umetnosti kada se praznina likovnh nus produkata proglašava kao najviša vrednost. Umetnost postaje sve tehniziranija, sterilnija, metalnija i hladnija. Na sceni preovlađuju ambijentali, post konceptualne instalacije, printovi, elektronski multipli, video radovi, akcije, provokacije, iznenađenja, hepeninzi, performansi, nepredvidljiva ponašanja umetnika kojima se, bajagi, progovara o svim relevantnim pitanjima današnjice kojima se po njihovom mišljenju održava iluzija o normalnosti likovne scene. Umetnici predstavljeni na ovoj izložbi oživljavaju klasičnu uljanu sliku kao estetski predmet. Oni obnavljaju tajanstvenu moć figurativne slike čuvajući svetlost spiritualnog”.
Nema komentara.