Studenti javljaju
26. 06. 2013
Železara je „zlatna koka“
Smederevo - Nezavisni sindikat metalaca Železare Smederevo saopštio je da je Železara Smederevo ponovo u vrhu srpskih izvoznika, kao i da je podrška Vlade rezultirala sa tri strateška cilja Srbije: proizvodnjom, izvozom i zapošljavanjem.
Železara je "zlatna koka", a ne "kamen oko vrata" srpske privrede, ocenio je jedan od tri reprezentativna sindikata u smederevskoj čeličani.
U sindikatu smatraju da nastavak proizvodnje u Železari Smederevo i pojava "dima koji život znači" za sve zaposlene, grad i celu srpsku privredu „nije obradovao samo pojedine analitičare, sindikalne narikače i skeptike“.
Sindikat parafrazira ministra finansija Dinkića „da su određeni neplanirani zastoji rezultat nerodovnog pristizanja obrtnog kapitala koji je Železara Smederevo obezbedila putem bankarskog zaduženja, iza čega je stala Vlada Republike Srbije, tačnije Fond za razvoj.“
„U ovim teškim uslovima privređivanja Železara Smederevo ipak redovno isplaćuje zarade, plaća poreze i sve druge obaveze proistekle iz zakona. Po tome je Železara Smederevo jedinstvena i zato treba nastaviti sa podrškom, sve do dolaska strateškog partnera“, ocenjuje ovaj sindikat.
Sindikalci citiraju Dinkićevu izjavu „da se vode ozbiljni pregovori sa "Fiatom" koji je zainteresovan da otkupljuje lim iz Železare Smederevo“.
Da bi se to dogodilo, neophodno je da se izgradi nov pogon za autolim. Investicija izgradnje pogona za autolim je vredna između 100 i 150 miliona evra i nije nedostižna ukoliko "Fiat" sa Vladom Republike Srbije napravi predugovore iz ove oblasti. Takvi predugovori bi zasigurno doprineli povećanju zainteresovanosti starteških partnera za kupovinu Železare. Tada bi bilo moguće i da se partnerstvo Vlade Republike Srbije sa budućim starteškim partnerstvom za Železaru Smederevo dogovori kao i sa "Fiatom". Sada je država u "Fiatu Srbija" vlasnik sa 30 odsto, a "Fiat" sa 70 odsto kapitala. To znači da buduća investicija treba da bude finansirana u visini vlasništva, navode sindikalci.
Ukoliko bi se to dogodilo, smatraju u sindikatu, autolim iz Železare bio bi izuzetno atraktivan i za proizvođače automobila iz zemalja u okruženju: Rumunija "Dačija", Mađarska "Škoda" i "Folcvagen", Slovačka "Kia" i "Pežo", a sigurni su da bi i Srbija postala atraktivnija za druge velike proizvođače automobila. Sindikat veliku prednost Srbije u ovom trenutku vidi u 150 preduzeća koja se bave proizvodnjom delova i sklopova za autoindustriju.
Nema komentara.