Pošalji prijatelju

Studenti javljaju

18. 08. 2013

Kovin:štrajk u „Jugoprevozu“

Kovin - Pedesetak radnika AD „Jugoprevoz“ štrajkuje, jer Jezdiimir Ranković , većinski vlasnik firme nije ispunio pisano obećanje da će do kraja juna isplatiti zarade za maj.

Štrajkači kažu da je ovaj podatak samo vrh ledenog brega desetogodišnje agonije lokalnog prevoznika, kojem preti tragičan kraj posle šest ipo decenija postojanja.

U pismu dr Gordani Zorić, predsednici opštine štrajkači kažu  da novca ima samo za većinskog vlasnika. Prema njihovim navodima četvoro članova porodice Ranković "menadžmenta" firme zaradi ukupno
mesečno milion dinara.

Istovremeno, radnici su bez zarada, država zakinuta za porez , a putnici ugroženi , izmedju ostalog, i zato što su autobusi stari više od  20 godina. Štrajkački odbor koji je potpisao ovo pismo upozorava lokalnu vlast i javnost da su gluvi i slepi za korupciju .Tvrde da je pred poslednje lokalne izbore većinski vlasnik, učlanio većinu zaposlenih u Srpsku naprednu stranku , dao tri hiljade evra opštinskom čelniku ove stranke.

 Zauzvrat njemu je obećano da će dobiti dva mesta u opštinskoj vladi i isto toliko u Skupštini opštine Kovin.Ovaj stranački funkcioner je sad na visokoj poziciji u lokalnoj vlasti koju suvereno

ostvaruju naprednjaci.Štrajkači dodaju da je kovinska opština obolela od korupcije i traže pokretanje istrage "zbog neosnovanog bogaćenja".

Za vreme dok je većina autobusa u garažama, a većinski vlasnik i lokalna samouprava se ne oblašavaju, putnici su na meti nezastitih divljih prevoznika.  Kako kaže  Soka Panić iz Pančeva, njoj je taksista za prevoz od Kovina do Šumarka tražio 959 dinara (Aubotuska karta košta 200 dinara). Inače, lokalna samouprava već godinama ne može da reši problem sa divljim taksistima koji prevoze
putnike na linijama za koje je registrovan „Jugoprev

Slobodan Dukić, tekst i fotografije

9komentari na temu "Kovin:štrajk u „Jugoprevozu“"

Pidikanac [neregisrovani] pošalji odgovor 18. 08. 2013, 23:37:00

Početak kraja Jugoprevoza?

Bilo je više pokušaja da još neko u kovinskoj opštini počne da se bavi javnim prevozom putnika. Stariji pamte kako su neslavno završili pokušaji ATP-a iz Pančeva i ERGE iz Beograda. Bilo bi dobro da posle završetka poslednjeg štrajka Jugoprevozu kao neprikosnovenom monopolisti putnici dokažu da se može i bez njega.
Kao i u celoj državi, obespravljeni radnici nemaju kome da se obrate. Sindikati postoje samo na papiru. Inspekcije ne rade svoj posao. Gazde nikome nisu dužne da polažu račune. Putnici trpe.
Radnici ćute. Ne znam dokle će da traje ova agonija.

odgovori na komentar:

Re: Početak kraja Jugoprevoza?

Re: Početak kraja Jugoprevoza?

Slepi putnik [neregisrovani] pošalji odgovor 19. 08. 2013, 09:42:23

Kazna brzo stigla

Bio sam u autobusu koji nas je dovezao 7.o2.2013.god. u stranačke prostorije SNS u Kovinu,po naredbi i pretnji Direktora i gazde AD"Jugoprevoz"Jezdimira Rankovića da preglasamo legalne,i jednoglasne Odluke časnih i čestitih članova prvog mesnog odbora SNS.Scenaristi: Predsednik OO SNS,podpredsednica Sanja Petrović i nezaobilazni gazda Jezda napravili su takvu lakrdiju da će ih Kovin dugo,dugo pamtiti.Danas zaposleni u AD"Jugoprevoz" štrajkuju ali neznaju kome da se obrate jer dotični trenutno imaju važnija posla-upošljvanje lojalnih"stručnih"kadrova.Dil između Predsednika OO SNS i gazda Jezde oko odborniških mesta i funkcija nije realizovan jer ponuđeni i dat novac ošigledno nije dovoljan jer je ulaznica mnogo skuplja.Jedino što im je preostalo je da pokušaju preko Predsednika I MZ a koji je glavni i za sport da nekom čudnom gimnastikom i akrobatikom iznađu neko rešenje ako ih u tome ne spreče oni iz vrha stranke koji su i te kako upoznati i već deluju u mnogim gradovima Srbije a posebno tamo gde su naprednjaci na vlasti.Nama prevarenima ništa drugo ne predstoji već da u septembru ispravimo greške i izaberemo unutarstranačke organe koji će ovakve,dosadašnje,pojave i pojedince žigosati.Do tada ćemo štrajkovati do ispunenja datih nam obećanja i to radije ispred nego u neispravnim autobusima.Nadamo se i verujemo da ćemo uspeti jer nam svakodnovno prilazi veliki broj građana i daje nam podršku jer je velika nepravda učinjena i njima.DO OKONČANJA ŠTRAJKA I NOVOG RUKOVODSTVA.

Sofija Panic [neregisrovani] pošalji odgovor 19. 08. 2013, 10:42:11

Gde nas ovakva stanja vode?

Jugoprevozom iz Kovina putujem godinama, najcesce radnim danima, jer su bolji uslovi nego vikendom, ali u petak 16. avgusta saopstenje na stanici me je sokiralo - nema prevoza jer strajkuju. Zuti taksi trazi nenormalu cenu za prevoz do Sumarka, sto odbijam, jer je van pameti. Snalazim se prepoznajuci ljude iz sela, sa kojima mogu do odredista. Jos je gora varijanta u povratku, svaki sledeci korak je korak u neizvesnost. Brine li to ikoga ? N E.

Ovakvi ispadi u ponasanju novih vlasnika preduzeca koja su kupili i koja vode na svoj nacin, vode nas u jos teza i gora stanja, kao sto je u tekstu i navedeno, i sve su cesci i ruzniji.

Kovinko [neregisrovani] pošalji odgovor 19. 08. 2013, 12:50:13

Idite bre...

Proklamovana borba,kovinskog SNS-a,protiv korupcije i kriminala mrtvo je slovo na papiru.Zbog cega se oni ne bore protiv te pojave?Sekli bi granu na kojoj sede.Oni su nosioci kriminalnih i korupcionaskih poslova.Prema tim,drustveno stetnim pojavama, oni imaju afiniteta i u njima se dobro snalaze.Da bi lakse kontrolisali situaciju u Opstini,popunili su sva mesta u raznim telima svojim istomisljenicima po pitanju odnosa prema korupciji i kriminalu.
O nepotizmu,zaposljavanju clanova familije da i ne govorimo.Prva stvar koju su uradili dolaskom u Opstinu je sistemsko urnisanje Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta.Bez valjanih kriterijuma zatrpali su,i onako popunjene,kancelarije Opstine.Prodjete li pored Opstine oko 15 casova videcete buljuke naroda koji iz nje izlaze nakon uludo potrosenog dana.Ono domundjavanje sa vlasnikom ''Jugoprevoza'',dovoljno govori o nacinu njihovog razmisljanja.Da li ce tako da rade i sa potencijalnim investitorima iz inostranstva.Ono sto je dobro u celoj stvari je da su gradjani kovinske Opstine brzo uvideli je da je ova vlast nesposobna i pogubna za njihove interese.Sledece sto treba da urade je da im uskrate poverenje radi manje stete.

Sindikati paraziti [neregisrovani] pošalji odgovor 19. 08. 2013, 13:59:47

Re: Početak kraja Jugoprevoza?

Sindikati postoje samo na papiru? Da, ali umnogome i parazitiraju na telu radnika. Podsetiću na slučaj Branislava Mitrovića, dojučerašnjeg predsednika kovinskog Samostalnog sindikata, zabeleženog inače na sajtu Prve srpske agencije gradjanskog novinarstva. Sa "titovskim" mandatom od 20 godina, po nalazu Nadzornog odbora Gradskog veća Samostalnog sindikata u Pančevu vršio je funkciju mimo Zakona i sindikalnog statuta. I dok se radnici u Kovinu otimaju oko kontejnera za koru hleba, on je sebi za odlazak u penziju isplatio jubilarnu nagradu od 160.447 dinara. Iako u kasi nije bilo ni kinte on je podigao kredit u ime sindikata za te namene, a istog meseca ukinuo preplatu od tričavih 1.800 dinara po godini za sindikalni list. ..

E sad. Sretne me na ulici predsednik Samostalnog sindikata opštinske uprave u Kovinu i napadne me što sam to napisao , jer sad ne mogu da namaknu pare za članarinu.

Slobodan Dukić [neregisrovani] pošalji odgovor 19. 08. 2013, 18:26:07

Re: Početak kraja Jugoprevoza?

Sindikati parazitiraju na telu radnika. Ove poslednje sve češće možete videti u Kovinu kako se otimaju za bačene ostatke hrane u kontejnerima. Kad govorim o sindikalnim parazitima, imam na umu slučaj Branislava Mitrovića, doskorašnjeg predsednika ovdašnjeg Samostalnog sindikata. Njemu je sindikalna članarina bila kasica prasica, a kad bi u njoj ponestalo para, uzimao je kredite da sebi dodeli jubilarnu nagradu od 160.447 dinara. Kako je ustanovila sindikalna kontrola radio je mimo Zakona i Statuta.

I kad se o tome pojavila vest na sajtu Prve srpske agencije gradjanskog novinarstva na ulici me grdnjom sačekao predsednik Samostalnog sindikata u organima opštinske uprave. Rekao mi je da se posle ovakvih tekstova osipa sindikalnog članstvo.

Pesimista [neregisrovani] pošalji odgovor 20. 08. 2013, 09:12:06

Ni napred ni nazad

Sva nastojanja i svi pokušaji da se okonča (opravdani) štrajk u AD"Jugoprevoz" u Kovinu, biće jedan serijal emisije "Nemoguća misija".Glavni akter (glumac,akter i problem) upravo je većinski vlasnik gazda Jezda koji iako veoma dobro situiniran kao i njegova porodica i dalje umišlja da je i dalje najveći monopolista a i gazda svih građana opštine Kovin.Briga o građanima.đacima,radnicima,bolesnima i socijalnougroženima njega trenutno ne zanima i nije time uopšte preukupiran.Vasžno mu je da i dalje bude redovan gost mnogih birtija u društvu mladih a i "moralnih" prijatelja.Koliko para (i čijih) troši imajući u vidu da mu zaposleni ne primaju redovne zarade.Kada će već jednom doći do raskusurivanja sa opštinskim čelnicima i da se zna ko je kome i zašto dužan i zašto to tako dugo traje.Možda nekima nije poznato da je gazda Jezda bio miljenik svih dosadašnjih opštinkih čelnika(vlasti) a svi dobro znamo da je ovoAD"Jugoprevoz" nekada "Kozara" bila najbolja i najilitnije preduzeće u bivšoj Jugoslaviji.

Kovinko [neregisrovani] pošalji odgovor 28. 08. 2013, 17:19:40

Kovinijada

U prethodnih nekoliko nedelja slusamo u Kovinu vesti sledeceg sadrzaja:
-Koncarevic obmanuo opstinsko rukovodstvo u vezi diplome
-JKP Komunalac naplacuje stanarima ''Lepe Brene'' usluge koje nije izvrsilo
-strajkacki odbor''Jugoprevoza upozorava opstinsku vlast
-vlasnik ''Jugoprevoza''trazi pomoc opstinskog rukovodstva
Sve veselo do veselijeg.I sve povezano sa opstinskim rukovodstvom.Da li ljudi zaista veruju u moc opstinskog rukovodstva,da mogu da rese nastale probleme,ili je samo opstinsko rukovodstvo uslovilo iste? Kad naidje problem,treba ga resiti.I napred navedeni mogli su biti reseni:
1.da je Koncarevic uredno dostavio trazenu dokumentaciju za radno mesto,a nadlezna sluzba zavela da je dokumentacija validna
2.da je nadlezna sluzba profesionalno obavila inspekcijski posao oko ucinjene stete u ''Lepoj Breni'',te da se usluge ''Komunalcu'' placaju po sacinjenom ugovoru i za svaku uslugu naknadno ucinjenu sa potpisanim nalogom od obe strane.Jednostavno,zar ne,ako se radi posteno i profesionalno?
3.sta ima strajkacki odbor da upozorava opstinsko rukovodstvo?U kakvoj je ugovornoj obavezi Opstina sa ''Jugoprevozom''?Ako je u pitanju,eventualno,refundacija za prevoz ucenika i sl.ugovoreni aranzmani,onda je to u redu.Za sve ostalo treba da se obrate Agenciji za privatizaciju ili Privrednom sudu.To sto je vlasnik dao ili pozajmio pare celniku SNS u kovinskoj Opstini,pa mu sada zao, neka mu ih vrate! To sto je gazda uclanio vecinu zaposlenih u SNS,kako strajkaci sada kazu,mimo njihove volje,govori o njihovom tadasnjem strahu da iskazu svoj stav,a danas kucaju na pogresna vrata.S kim ste tikve sejali s njim ih i berite!

Sindikalac [neregisrovani] pošalji odgovor 29. 08. 2013, 11:43:26

Već viđeno,stop tiraniji

Opravdani štrajk radnika AD"Jugoprevoz"umesto da se okonča (zbog opšteg interesa svih) on se još produbljuje.Kako se saznaje Predsedniku štrajkačkog odbora je uručeno rešenje o otkazu a pojedinim štrajkačima upozorenje(pretnja).Kolektivnim Ugovorom jasno su definisana prava i obaveze potpisnika u skladu sa Zakonom o radnim odnosima.Štrajk radnika je Zakonom i Statutom Sindikata jedan vid sindikalne borbe koji se primenjuje ako se pregovorima ne postigne rešenje,odnosno,ako poslodavac ne ispuni svoju Ugovornu obavezu.Što se tiče rešenja o otkazu,pravosnažno je tek kad Sud donose pravosnažnu presudu a do tog vremena sindikalac može ( i treba) da obavlja svoju sindikalnu dužnost ( nije ni čudo što to poslodavac nezna jer on ,po Statutu,i nije član Sindikata).Treba se obratiti inspekciji rada i obavezno višim organima Saveza Sindikata.Takav slučaj je već bio u Kovinu pre tačno 2o godina i Sud je presudio u korist sindikalca uz prisustvo i zastupanje od strane predstavnika Sindikata Srbije. Posle tog slučaja promenjen je i jedan član Statuta Srbije koji jasno reguliše ovakva, ne retka, dešavanja.Godinama je ovaj većinski vlasnik i Direktor redovno dolazio kod Opštinskih čelnika ali nikada za pomoć.Ova nova Opštinska vlast,iako uske nadležnosti u ovakvim slučajevima, svojim autoritetom treba i mora da se uključi u rešavanje ovog problema,od veliko značaja , zbog svijih građana ,zaposlenih i njihovih porodica a ne zbog njega i nečijih ličnih interesa.